úterý 28. října 2014

(RC) - Tím všechno začíná

Tím všechno začíná


Název: Tím všechno začíná

Autor: Robyn Schneider

Nakladatelství: Cooboo

Rok vydání: 2014

Vazba: Hardback

Počet stran: 306

Série: -

Díl: -




Anotace

 Ezra Faulkner, tenisová hvězda a všeobecný školní mazánek, je přesvědčený, že na každého v životě čeká nějaký průšvih. Je jedno, jak obyčejně člověk žije, někde za rohem na něj číhá menší nebo větší tragédie, která mu obrátí svět naruby a kterou teprve všechno začíná. V Ezrově případě je tou tragédií bouračka, která mu sice vzala veškeré vyhlídky na kariéru v tenise, ale zato mu otevřela úplně nové dveře a Ezra se nestačí divit, co všechno ho může potkat na debatních turnajích nebo jak je svět malý a jak krutě někdy osud zaplétá lidské příběhy.

***

Palčivě vtipná kniha o tom, že ze samého středu na úplný okraj je to někdy jen krůček, a naopak. A přesto se zpátky nechce… Pro knihu zcela výstižné, ale přece jen bych dodala, že kniha dokáže jak pobavit, tak i rozesmutnit a zasáhnout. A nečekaně i překvapit!

Ezra, který vždy patřil mezi hvězdy a milovníky, potká tragédie. Kvůli jedné bouračce, za kterou ani nemohl, se mu obrátil celý život na ruby a místo toho, aby ho kamarádi přišli podpořit, ho odkopli. Po nástupu do školy to nemá lehké, ale naštěstí si ho pod křídla vezme přítel ze školky a Ezra má možnost se bavit. Na školu přichází i nová dívka Cassidy, která je jiná. Mezi Ezrem a Cassidy přeskočí jiskra, ale čeká je mnoho nástrah a není vůbec jasné, jestli jejich vztah nepotká další životní tragédie.

V životě každého člověka, i toho nejobyčejnějšího, přijde chvíle, kdy se stane výjimečným – jediný okamžik, po kterém přijde to opravdu důležité.


Anotace čtenáře navede cestou tragédie, avšak příběh jde úplně jiným směrem. Tragédií vše začíná i končí, ale hlavním námětem je láska a nástrahy každodenního života. Nemusíte se ovšem bát nudné romance bez myšlenky, nebo nudných klišé scén. Láska Ezry a Cassidy je tak jiná a originální, jako obálka knihy.

První stránky se můžou zdát zmatené a nezvyklé, ale brzy si zvyknete na styl myšlení hlavního hrdiny, který celý příběh vypráví, a jen co vjedete do kolejí, nebudete se stačit divit, co všechno si od něj berete. Erza totiž nepřemýšlí tak jako všichni ostatní puberťáci, ale dokáže ve věcech hledat hloubku a cit.

Ten okamžik je jako katalyzátor – první krok té rovnice. Ale to, že znáte první krok, vás ještě nikam neposune – výsledek určuje teprve to, co přijde po něm.


Autorka si na nás přichystala jedno překvapením za druhým a celou trnitou cestou se potýkáme
s různými překážkami denních trablí. Ne jen oddělení od svých vrstevníků, ale i neporozumění ze strany rodičů, nepříjemnosti ve škole, nebo trable s holkami. I řešení si Robyn pojala po svém a vyřešila je specifickým způsobem, ale konec, ten vás dostane do kolen.

Ezra a Cassidy tvořili dokonalý pár, ale i jako samostatní jedinci byly zajímavé osoby. Ezra byl na svůj věk inteligentní, přijímal porážky a celkově se choval dospěleji, i když každý má své mouchy. Proto byste ho občas nejradši vzali knihou přes hlavu a vysvětlili mu, co má dělat. Ale nejde ho nemít rád. Má své kouzlo, stejně jako Cassidy, která je kapitola sama o sobě. Samé tajemství, originalita a praštěnost. Vůbec se k Erzovi nehodila, ale v tom spočívalo jejich kouzlo. Často se potýkali s problémy, ale společně dokázali najít kompromis.

Oscar Wilde kdysi prohlásil, že žití, to je to největší umění na světě, protože většina lidí pouze existuje. Nevím, jestli má pravdu, ale rozhodně vím, že já sám jsem už existoval dost dlouho, a odteď hodlám žít.


Na první pohled jsem od knihy neočekávala tak silný a úžasně propracovaný příběh. Autorka nenechala nic náhodě a vložila do příběhu několik zajímavých a upřímných myšlenek. Promlouvá čtenáři do duše a radí mu, jak se může v podobných chvílích zachovat. A poslední stránky mi vyrazili dech. To, co se tam stalo, jsem si ani ve snu nepředstavovala, ale získalo si mě to. Palec nahoru.

9,5/10
Recenze psána pro Databazeknih.cz


11 komentářů:

  1. Žánrovo kniha nie je práve v mojom okruhu, ale páči sa mi jej námet a je fajn, že ako sama píšeš, že aj vtipné, aj pobaví aj trochu rozsmúti, také knihy sú vždy dobré :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Knížku jsem si pořídila v angličtině a pořád ji odkládám, po tvé recenzi se na ni ale možná vrhnu co nejdřív, navnadila mě :)

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělá recenze! Už se těším až si knihu přečtu :)

    OdpovědětVymazat
  4. Dobře napsaná recenze :) Tuhle knihu už jsem párkrát viděla na různých blozích (ale jen zběžně) a podle obálky a tak mě moc nezaujala, ale teď začínám zvažovat, že si ji přečtu!

    OdpovědětVymazat
  5. Tu knihu mám na wishlistu už jen kvůli obálce, ale i příběh vypadá dost dobře - po tvé recenzi rozhodně. Už se nemohu dočkat, až budu mít tuhle krásku domu :)
    Jediné co se mi prostě nelíbí je jméno Erza, přijde mi hrozně holčičí a prostě, eh :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jméno mě ze začátku taky celkem deprimovalo, ale zvykla jsem si a na konci to už skoro nevnímala :D

      Vymazat
  6. Páni, na knihu jsem vůbec neměla chuť, ale po přečtení Tvé recenze jsem o ní začala uvažovat. Že bych se do ní pustila? Díky za Tvou recenzi.... :)

    OdpovědětVymazat
  7. Na Tím všechno začíná se moc těším, ale asi si počkám, až vyjde jako e-kniha :) Na první pohled mě knížka totiž moc nezaujala, až po přečtení několika recenzí (včetně té Tvé) jsem se nad ní pořádně zamyslela. A došla jsem k názoru, že bych si ji přece jen pořídit mohla :)

    OdpovědětVymazat
  8. Mě tahle kniha docela zaujala, ale nemám nijak velké nutkání si jí přečíst, i když po tvé recenzi bych se asi nebránila a číst začala... :D

    OdpovědětVymazat
  9. Ta knížka mě láká jen tou žlutou obálkou :D Touhle recenzí jsi mě nalákala ještě víc, už se těším, až si ji přečtu :))

    OdpovědětVymazat
  10. Krásná recenze. Tuto knihu bych si chtěla přečíst. :)

    OdpovědětVymazat