pondělí 29. září 2014

(RC) - Selekce

Selekce


Název: Selekce

Autor: Kiera Cass 

Nakladatelství: Cooboo

Rok vydání: 2014

Vazba: Hardback s přebalem 

Počet stran: 287

Série: Selekce

Díl: 1. 


Anotace

Pro třicet pět dívek je Selekce životní šancí. Příležitostí k útěku od života, který jim byl stanoven od narození. Být obklopena světem třpytivých šatů a drahocenných šperků. Žít v paláci a soutěžit o srdce krásného prince Maxona. Ale pro Americu Singerovou je Selekce noční můrou. Znamená to pro ni otočit se zády ke své tajné lásce Aspenovi, který je o kastu níž než ona. Nechce se jí odejít z domova a vstoupit do nelítostné soutěže o korunu. Pak America potká prince Maxona. Postupně začne zpochybňovat všechny plány, které si předsevzala – a uvědomí si, že život, o kterém vždycky snila, si už nemůže v porovnání s budoucností představit.

***

Každá z nás se aspoň jednou v životě chtěla stát princeznou. Tak proč si náš dívčí sen nesplnit aspoň prostřednictvím Selekce, která nabízí možnost pobýt si na zámku, s krásným princem a dokonce i služebnictvem? Já to zkusila a rozhodně toho nelituji!

Vyhlášení Selekce je sen každé dívky. Jen Amerika ne, protože nehodlá opustit svého milovaného. Jenže okolnosti se změní a ona je donucena si podat přihlášku. Nebere to vážně, protože jak by zrovna ji mohli přijmout? Jenže Amerika je opravdu vybrána mezi dalších třicet pět dívek, které budou soutěžit o srdce prince Maxona. Dokáže se Mer s princem sblížit, když v sobě nosí i lásku k někomu jinému?

Byla jsem pro ně hrozba. A bylo nad míru jasné, že se mě chtějí dostat z kola ven. 


Už na první pohled kniha zaujme svoji neskutečnou obálkou. Mladá dáma s úžasnými šaty, které si přeje každá z nás mít aspoň jednou na sobě. K tomu ty zrcadla a korunka nad názvem. Jedním slovem kouzelné. Stejně jako příběh, do kterého nás autorka zavedla.

Hned po první stránce mi bylo jasné, že kniha se bude číst sama. Krátké, lehké věty, které čtenáře zaujmou a neodradí od otáčení na následující strany. Takže nehledejte žádné hlubší myšlenky, jen se nechejte unášet krásou i emocemi příběhu.

Kolem sebe uvidíte krásné domy, naše hlavní hrdiny i spoustu nevtíravých detailů. Budete v knize po celou dobu a užijete si trable, radosti i smutek spolu s Amerikou. Po každém odložení budete dychtit po znovu začtení do světa šatů a princezen.

Jenže kniha nemá jen své klady, nýbrž musím podotknout i mínusy. První a hlavní bod je předvídatelnost. Po celou dobu jsem tušila, co se jak vyvrbí a ani nemusím číst další díly, abych věděla, jak to celé dopadne. Názvy knih jsou až příliš vypovídající, což je hodně na škodu.

A druhá věc, na kterou jsem ale byla předem připravená, je milostný trojúhelník. U většiny knih bych to kritizovala i na tři odstavce, ale tady se to dalo hodně očekávat a čtenář byl na to předem upozorněn. To zmírňuje efekt klišé, ale stejně mě to zklamalo.

„Někdo to vyhrát musí Americo. A ty máš stejnou šanci jako ostatní.“


Amerika je skvělá mladá holka, která vlastně nic nechce. Je skromná, milá a chce pro svoji rodinu to nejlepší. Rodina byla taky její jediný důvod zůstávat v soutěži, než se spřátelila s princem. Ameriku jsem si hned zamilovala. Její laskavá povaha mě zasáhla a utvrdila mě v tom, že hodní lidé stále existují. Princ Maxon je zpočátku trochu odtažitý, ale postupně roztává a čtenáře zamotává do svých tajemných sítí. Nakonec, aby to byl správný trojúhelník, je tu Aspen, kterého jsem neměla ráda. Ať si říká, kdo chce, co chce, mě byl hned od začátku protivný.

Celkově jsem z knihy nadšená pro její původ, krásu popisů a originální myšlenku. Nakonec totiž v každé pohádce je nějaké ponaučení, které si sebou čtenář ponese navždy.

9/10
Recenze psána pro web Databazeknih.cz
Selekci si můžete koupit zde.


18 komentářů:

  1. Ako stále píšem, neskutočne si to chcem prečítať :)
    Pekná recenzia.

    OdpovědětVymazat
  2. Božíčku!
    Knížku jsem četla a i když je dost předvídavá, četla se strašně dobře a úplně...ach jo, je to prostě nádhera. Musím říct, že v téhle knížce mě ani nijak ten milostný trojúhelník nevadil!
    A Aspen? Kdybych já mohla, tak, tak bych ho...No, zabila!
    Mně se kniha strašně líbila a nemůžu se dočkat dalších dílů
    Krásná recenze!

    OdpovědětVymazat
  3. Teším sa na tú knihu strašne ! Super recenzia :3

    OdpovědětVymazat
  4. Pekná recenzia...som veľmi zvedava na tuto knihu a teším sa na nu :)

    OdpovědětVymazat
  5. Krásná recenze :) Já od této knihy neočekávala žádné hluboké myšlenky, když jsem si ji kupovala. A myslím, že tento typ příběhů hold člověk občas potřebuje. Přesně jak říkáš - ponořit se do pohádkového světa jednoduchého příběhu, který se ovšem čte sám. Už se těším až si Selekci také přečtu :)

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkná recenze :)
    Na knížku už jsem narazila, tak snad někdy se mi dostane do ruky :)

    OdpovědětVymazat
  7. Povedená recenze :).
    O knize jsem už slyšela předtím a možná bych si ji mohla přečíst, až konečně přelouskám něco z povinné literatury... Je pravda, že poslední dobou celkem mám náladu na romantické příběhy.

    OdpovědětVymazat
  8. Obálka vyzerá naozaj krásne a človeka hneď upúta :-) Čo sa týka námetu knihy neznie zle, avšak ten milostný trojuholník ma trochu odrádza rovnako ako tá predvídateľnosť. Trošku mi to pripomína Pascu od Lauren DeStefano, neviem či poznáš :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Zaprvé, už ta obálka...obálky! :D :3
    Knihu si chci moc přečíst, ale jak píšeš, je to předvídatelné, a asi si počkám až bude někdy v knihovně :) Ale vážně si myslím, že je to dost dobrý námět a i takový...holčičí! Prostě princezny, šaty, korunky, princ...aww :3

    OdpovědětVymazat
  10. Tákže, recenze je moc pěkná, ale knihu si asi nepřečtu :/
    Zaprvné, nemám moc ráda romantická témata (jo, jsou i vyjímky, ale obecně..) navíc mi dost vadí i předvídatelnost u knihy (i když u toho jsou taky vyjímky..), takže nevím, jestli by mě bavila.
    Obálka je celkem fajn, i když ty šaty.. áá, tohle bych si nikdy neoblíkla :D

    OdpovědětVymazat
  11. Recenzi jsem jen tak prohrkla, protože knihu zrovna čtu a jsem zatím spokojená :)

    OdpovědětVymazat
  12. Super recenze! :) Mě štve (jak ty říkáš), že je to předvídatelné. To je fakt na prd, nejlepší jsou hodně propracované zápletky :) A co si budeme povídat - ta obálka je krásná. Jsem si říkal jak jako Amerika podala přihlášku a potom mi to došlo. Jsem hold mozeček no :/ Ale to nic nemění na tom, že se mi tvoje recenze moc moc líbí ^_^

    OdpovědětVymazat
  13. Úžasná recenze :-)
    O téhle knížce už jsem někde slyšela, ale zatím jsem nečetla žádnou recenzi. Myslím, že v nejbližší době na tuhle knížku asi nikde nenarazím, ale docela mě zaujala a chtěla bych si jí přečíst.. Takže si jí musím připsat na už tak dlouhý seznam :-D :-D recenze mě asi jednou připraví o zrak, protože už teď nedělám nic jiného než že čtu knížky, na které jsem četla recenze :-D

    OdpovědětVymazat
  14. Výborná recenze na dokonalou knihu! Tato kniha mě nadchla a tvá recenze je vážně skvělá! :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Tato kniha vypadá ohromně mile :)

    OdpovědětVymazat
  16. Knihu bych si moc ráda přečetla. Pěkná recenze! :)

    OdpovědětVymazat
  17. Selekci právě dočítám a absolutně s tebou ve všem souhlasím. Hlavně nevím, co všichni na Aspenovi vidí.

    OdpovědětVymazat
  18. Já musím uznat, že kniha je opravdu skvělá.:) Aspen je hezký, ale dá se srovnávat s Maxonem? Oba jsou moc hezcí, líbili by se mi oba dva.:)Ale zamilovaná do nich nejsem, jako kamarádi by byli skvělí.:)

    OdpovědětVymazat